لوگوی سه گوش

 خانه ی دوست

خانه ی دوست
هسته علمی ادبیات دانشگاه مازندران
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
">پیراهن های خدا
">عکسهای دیدنی از بناهای تاریخی
">عکس های حسینی ">امام حسین (ع) از دیدگاه دکتر شریعتی ">السلام عليكَ يا ابا عَبداللهِ ">اسرار سعادت ">قافله کربلا ">محرم ">محرم ">آداب محرم
پيوندهای روزانه

احمد شاملو در 1304 در تهران به دنيا آمد، او هم به شيوة كهن شعر گفته و هم به پيروي از نيما، شعرِ نيمايي سروده، و هم به شيوه و زبان و فرهنگ تودة مردم به زبان گفتاري طبع آزمايي كرده است.

شيوة خاصِّ شاملو شعر آزاد است كه گونه‌اي آهنگ در آن رعايت مي‌شود، و لبريز از ابهام و ايجاز و ايهام است، و از همين رو براي همگان قابل درك نيست.

 

شب كه جويِ نقرة مهتاب،

بيكران دشت را درياچه مي‌سازد،

من شراع زورق انديشه‌ام را مي‌گشايم در مسير باد.

شب كه آوايي نمي‌آيد،

از درون خامش نيزارهاي آبگير ژرف؛

من اميد روشنم را همچو تيغ آفتابي مي‌سرايم شاد.

 

شب كه مي خواند كسي نوميد،

من زراه دور دارم چشم،

با لب سوزان خورشيدي كه بام خانة همسايه‌ام را گرم مي‌بوسد.

شب كه مي‌ماسد غمي در باغ،

من ز راه گوش مي‌پايم،

سرفه‌هاي مرگ را در نالة زنجير دستانم كه مي‌پوسد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 16 فروردين 1391 ] [ 12:45 ] [ amir ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

جدیدترین و زیباترین قالب های وبلاگ لوکس بلاگ و بلوگفا
آرشيو مطالب
امکانات وب

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 148
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 150
بازدید ماه : 264
بازدید کل : 66590
تعداد مطالب : 289
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1


parsskin go Up

کدهای جاوا وبلاگ

قالب وبلاگ