لوگوی سه گوش

 خانه ی دوست

خانه ی دوست
هسته علمی ادبیات دانشگاه مازندران
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
">پیراهن های خدا
">عکسهای دیدنی از بناهای تاریخی
">عکس های حسینی ">امام حسین (ع) از دیدگاه دکتر شریعتی ">السلام عليكَ يا ابا عَبداللهِ ">اسرار سعادت ">قافله کربلا ">محرم ">محرم ">آداب محرم
پيوندهای روزانه

رضا روزبهانی .بسیار سفر باید

تمامی سالیان زندگی‌ام
عاشق دخترکانی بودم
که از این کوچه می‌گذشتند.
این کلام مردی‌ست که می‌گفت:
«زندگی
اصلا یک چیز اتفاقی نیست.
و زیبایی همان است که من تعریف‌اش می‌کنم؛
نه یک هویت نسبی نامفهوم.»

■■


مرد سال‌های آخر
گذرنامه / و همه‌ی کارت‌های اعتباری‌اش را ورداشت
و تمامی کوچه‌های دنیا را سیاحت کرد.

■■

تمام جهان را
گذرانده بود
حالا او (با کوله‌باری از شیخ اشراق و هایدگر و مارکس)
از تاج‌محل تا پکن
از توکیو تا چای‌زارهای سری لانکا
از بلخ تا آنکارا
از نخلستان‌های تنگستان
تا کاباره‌های کازابلانکا
از گلستان‌های هلند
تا قمارخانه‌های لاس‌وگاس
از چکامه‌های سرخ لورکا
تا پرنده‌های اساطیری دالی
او بر فراز متروپلیس
وقتی که سیبی را
به دامن دخترکی بلوند
پرتاب کرده بود
در چشمان آسمانی او
قانون نسبیت انیشتن را
دیده بود حتی.

■■

این اواخر با لجاجت یک قدیس اصرار می‌کرد:
«زیبایی یک مفهوم مطلق قطعی‌ست.»
و اینک او
عاشق تمامی دخترکان مو خرمایی،
زنان سیه‌چرده،
پسرکان زاغ و تخس،
پیرزن‌های چروکیده،
خرخاکی‌های لزج...
یعنی عاشق همه‌ی دنیا شده بود.
اغلب هم
در خواب‌هایش
با ابلیس
عشق‌بازی می‌کرد.

■■

و هنوز هم
وقتی که از گورم بر می‌خیزم
اسکلت تمامی ماموت‌ها را
می‌بویم.

■■

جنازه‌ی من
زیر یخچال‌های حوالی سیبری
بلکه نزدیک رأس شمالی زمین
دفن شده.

■■

من آدم هستم
همسر مشیانه
پدر تمامی شما توله‌سگ‌هایی که از من پس افتاده‌اید.

۹۰.۶.۱۶

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 16 فروردين 1391 ] [ 12:45 ] [ amir ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

جدیدترین و زیباترین قالب های وبلاگ لوکس بلاگ و بلوگفا
آرشيو مطالب
امکانات وب

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 83
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 85
بازدید ماه : 199
بازدید کل : 66525
تعداد مطالب : 289
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1


parsskin go Up

کدهای جاوا وبلاگ

قالب وبلاگ